pengikut :)

Monday, 28 November 2011

-11

Assalammualaikum!
(jawab taw tak jawab dosa 0h)
haa.,, wiena tngh bosn niyh xtw nk bwat apa dh.,s0 wiena cuma nak share 30 ciri-2 perwatakan wanita., sharing is caring ok :P
cewahh~ haha! 0k cuba tngok kat bawah niyh.,jngn tng0k sjaa.,, bca jugak auw! <3

1. Bila sorang wanita mengatakan dia sedang bersedih, tetapi dia tidak menitiskan airmata, itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya.

2. Bila dia tidak menghiraukan kamu selepas kamu menyakiti hatinya,lebih baik kamu beri dia masa untuk menenangkan hatinya semula sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf.

3. Wanita sukar nak cari benda yang dia benci tentang orang yang paling dia sayang (sebab itu ramai wanita yang patah hati bila hubungan itu putus di tengah jalan).

4. Sekiranya sorang wanita jatuh cinta dengan sorang lelaki, lelaki itu akan sentiasa ada di fikirannya walaupun ketika dia sedang keluar dengan lelaki lain.

5. Bila lelaki yang dia suka dan cinta merenung tajam ke dalam matanya, dia akan cair seperti coklat!!

6. Wanita memang sukakan pujian tetapi selalu tidak tahu macam mana nak menerima pujian.

7. Jika kamu tidak suka dengan gadis yang sukakan kamu separuh mati, tolak cintanya dengan lembut, jangan berkasar sebab ada satu semangat dalam diri wanita yang kamu tak akan tahu bila dia dah buat keputusan, dia akan lakukan apa saja.

8. Sekiranya sorang gadis mula menjauhkan diri darimu selepas kamu tolak cintanya, biarkan dia untuk seketika. Sekiranya kamu masih ingin menganggap dia sorang kawan, cubalah tegur dia perlahan- lahan.

9. Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa. Muzik,puisi,lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka.

10. Jangan sesekali beritahu perempuan yang mereka ni langsung tak berguna.

11. Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita.

12. Bila pertama kali lelaki yang dicintainya dalam diam memberikan respon positif, misalnya menghubunginya melalui telefon, si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat, tetapi sebaik saja ganggang diletakkan, dia akan menjerit kesukaan dan tak sampai sepuluh minit, semua rakan-rakannya akan tahu berita tersebut.

13. Sekuntum senyuman memberi seribu erti bagi wanita. Jadi jangan senyum sebarangan.

14. Jika kamu menyukai sorang wanita,cubalah mulakan dengan persahabatan. Kemudian biarkan dia mengenalimu dengan lebih mendalam.

15. Jika sorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajak keluar, tinggalkan dia sebab dia memang tak berminat denganmu.

16. Tetapi jika dalam masa yang sama dia menghubungimu atau menunggu panggilan darimu,teruskan usahamu untuk memikatnya.

17. Jangan sesekali mengagak apa yang dirasakannya. Tanya dia sendiri!!

18. Selepas sorang gadis jatuh cinta, dia akan sering tertanya-tanya kenapalah aku tak jumpa lelaki ini lebih awal.

19. Kalau kamu masih tercari-cari cara yang paling romantik untuk memikat hati sorang gadis, cubalah rajin-rajinkan tangan menyelak buku-buku cinta.

20. Bila setiap kali gambar kelas keluar, benda pertama yang dicari oleh wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya, kemudian barulah dirinya sendiri.

21. Bekas teman lelaki akan sentiasa ada di fikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang akan berada di tempat teristimewa iaitu di hatinya!!

22. Satu ucapan ‘Hi’ sahaja sudah cukup menceriakan harinya.

23. Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui.

24. Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata nak tackle kawan mereka yang paling cantik.

25. Cinta bermaksud kesetiaan, ambil berat, jujur dan kebahagiaan tanpa sebarang kompromi.

26. Semua wanita mahukan sorang lelaki yang cintakan mereka sepenuh hati..

27. Senjata wanita adalah airmata!!

28.Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya mengadakan surprise buatnya (hadiah,bunga atau sekadar kad ucapan romantis).Mereka akan rasa terharu dan merasakan bahawa dirinya dicintai setulus hati. Dengan ini dia tak akan ragu-ragu terhadapmu.

29. Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang ambil berat tentang mereka dan baik terhadapnya.So,kalau nak memikat wanita pandai-pandailah…

30. Sebenarnya mudah mengambil hati wanita kerana apa yang dia mahu hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa.


Saturday, 26 November 2011

-10


bie! ang prgi mnaw.,, aku windu ang bie.,, dh 2 hari ang tak c0ntact aku.,, aku windu sngt2 kt ang.,,,. ang jngn wt aku cmnih.,,  ari 2 aku mcg ang x rplay., aq kol x angkt.,, kau prgi mnaw bie.,.. aku tny mmbe2 ang. ,dyowg kta ang ad kt umh., tp asl x contct aku., aku slalu nngis rndukn ang bie., :'( aku sunyi bie.,  ... fon aku sunyi ang tak mcg n kol aku.,, :((( bie aku xtw ang shat atw xx., aku xtw ang ada mna sekarang .. bie! kdang aku tak dk selera nk makan.., slalu ang yang suwoh aku makan., tapi sekarang takdk sapa yang suwoh .. bie, ang jangan bwat aku tak tentu arah .,, air mata aku selalu menitis bila teringat kan kau! :(


Thursday, 24 November 2011

-9

yeahh~ smlm dh ms0k 5 bulan  aku kple ngn ang bie....semalam tak sempat nak update bl0g., aku bzy n kena tdor awal.,, coz aku kena p skolah., tapi bangun lewat ari nih... so tak p laa..hhehe ..knp aku gelak? lwak kaw? dk kn..memang tak lawak..saja suka2 gelak.. kesah ap kaw.. :P  haa~ aku nak critaa nih..dengar taw..kalau tak maw pn dengar jlah..alang2 dh ms0k bl0g aku yg x sberapa niyh.. 0k2.. malas nk tulis pnjang lebar.. nnti mpa x bca plk an.. 0k2~ .aq sayang  sangat2 kt budax nih.. ., cewaah~  ang jangan branie2 curang dengan aku weyhh bie.,, kalau aku dapat taw.,, siap ang dengan aku.,, aku tembak ang dengan senapang gajah.,, hahahaha.,,! jahat kan aku.,, :)) ang jangan bwat maen2 dengan aku bie.,, weyh mpa nk tw dk.,,kalau tak mau taw pun.,, kena taw jugak.. haha!  aku suka cari pasai dengan dia.,, kalau aku tak cari pasai aku tak buleyh dok senyap.,, tapi kadang-2 ang ska amik seyesz.,, grr! tapi tak paa.,, aku cenaa takpaa bie., janji ang eppy sudah an.,, :) tapi satu jaw aku mntak ,ang jangan sakitkan aty aku sudah laa nah... dy pnh nyanyi kt aku smbil maen gitar 0hh.,, kau ada? hehe.. yeah! sukaa gilaa...weyh mpa jangan berani2 amik dia.. .,.. kalau nak sangat mai tanya aku dulu... .tuh pun kalau rasa nak kenaa maki hamun laa. . dah banyak p0mpuan yang berani nak rampaz dia dari aku .tapi 1 pn xlepass .. HAHAha!! jangan dok suka rampaz BF 0wang sangat laa.,,sepak laju2 kang. .. aku FUCK p0mpuan cm 2.. . banyak lgi laki laen kt snaa kn gurlzz ? .. . s0 pndai2 laa cri k.. . PEACE (Y)




Saturday, 5 November 2011

-8

LELAKI....nama je lelaki, tapi dorang ni sebenarnya manja lebih dari perempuan kan? setuju??
sapa tak setuju tu dia ego...hahaha! perempuan memang la manja, dah sifat perempuan macam tu kan, habis nak salahkan sapa? kucing tak bersalah dalam hal ni..huhu! tapi kalau lelaki manja? Cea depan kawan-kawan bukan main tegap kan, cakap pun ada stail, konon maco habis, tapi bila dalam tepon..ayat tak boleh bla... geli habis...tadi maco habis, sekarang geli habis, habis tu?? dah memang perangai lelaki macam tu...kan?

Kuat merajuk? toksah kata merajuk la, kuat sentap, semua kuat la..hahahaha! tapi takpe, aku telah mebuat analisis kenapa mamat ni suka manja2 miaw2...huhu!


1- Sebab dorang rasa korang sangat amik berat kalau dia buat macam tu
2- itu je cara dorang nak rasa kasih sayang korang
3- nak kan perhatian, yelah kan, takkan nak merajuk dengan mak bapak..tak untung..huhu!
4- rasa diri dorang bahagia sangat, lepas tu feeling di sayangi...

padahal kita dah setengah mati pikir ayat nak pujuk dia kan...ingat senang ke nak pujuk, kalau seminggu sekali merajuk takpa la kan..ni 6 kali sehari...dah macam makan ubat sawan, kalau ubat dah tentu2 sembuh kan...ni pujuk 6 kali sehari pun masih lagi merajuk...mengadeeee dia tuuuuu...huhu!

tapi, kalau korang dah tak larat sangat nak pujuk, meh i bagi tips...hehe! kalau si dia merajuk, eh sebenarnya ni untuk perempuan yang laki nye kuat merajuk, kalau yang lelaki perempuan kuat merajuk tu WAJIB PUJUK..hahaha! bukan sunat muakad ye...lalalalala~~

L=lelaki
P=perempuan

L: saya merajuk
P: oh yeke? ok

(buat tak tau, jawab dengan nada biasa, macam dia bgtau nak gi main bola, cakap *oh, ok..* hahaha!)

L: awak, saya marah betul la dengan awak ni!
P: awak nak marah saya sampai pukul berapa?? saya nak set alarm ni...

(lepas tu buat muka comel, dia tengah marah, kene buat muka comel..hahaha!)

L: awak ni tak sayang saya la, suka degil2...
P: mak saya pun kata saya degil, semua nak kata saya degil, semua orang tak sayang saya

(buat muka sedih, pandang tempat lain amik feel sedih, awas! jgn gelak! huhu!)

L: awak tak nak pujuk saya ke? awak dah berubah tak macam dulu...
P: awak, hari ni bukan turn awak merajuk, turn saya... :( sampai hati tak ingat....

(sambil tunjuk calender dalam fon)

huhuhu! mudah kan mudah kan??? ok, sila praktik....! tak susah la nak pujuk..

kite pompuan ni kene pandai main ayat......ha tak kan tak tau kannnn..hahaha!